TOROKFÁJÁS

A torokfájás a torok égető, szúró, kaparó érzéseként jelentkezik, a nyelés fájdalmas lehet. Nagyobb gyermekek szerencsére már el tudják mondani panaszukat szüleiknek, de a kisebbeknél, a csecsemőknél még csak következtethetünk rá. Náluk az étvágytalanság, a nehezebb nyelés illetve a nehezített nyelés következtében fellépő nyálfolyás hívhatja fel a figyelmünket a bajra. A panaszokat hőemelkedés, láz, orrfolyás, köhögés kísérheti, mivel a torokfájás általában nem önmagában hanem felső légúti fertőzés részeként illetve bevezető tüneteként jelentkezik.

Hogyan segíthetünk torokfájós gyermekünknek?

Ha a tünetek kezdeti stádiumban vannak, azaz még nincs láz, csak maga a torokfájás, érdemes a gyermeknek fájdalomcsillapítót adni. A legtöbb fájdalomcsillapító egyben gyulladáscsökkentő illetve lázcsillapító hatású is. Sokan erre az egyszerű dologra nem is gondolnak, pedig a kicsiknek sokat javíthatunk a közérzetén, és a folyamat elején esetleg megakadályozhatjuk a gyulladás további terjedését.
Javasolható a torokfertőtlenítő spray illetve torokfertőtlenítő szopogatós tabletta használata is. A torokfertőtlenítő spray-k között már fellelhetők csecsemőkorban is adható készítmények, feltéve, hogy a baba kinyitja a száját. Meglepő, de sok csecsemő automatikusan nyitja a száját, a kicsit nagyobb gyerekek pedig miután megtapasztalták a készítmény fájdalomcsillapító hatását, akkor maguktól fogják kérni.
Nagyobb korban kaphatók a különböző ízesítésű torokfertőtlenítő tabletták, illetve 12 éves kor felett adhatók olyan szopogatós tabletták, melyek érzéstelenítőt illetve fájdalomcsillapítót is tartalmaznak, és valóban kiváló hatásúak.

Nem érdemes elfelejtkezni nagymamáink ősi módszereiről: a mézes citromos gyógyteákról (1 év felett bátran adhatunk a kicsiknek mézet), a torok védelméről, meleg ruhával való körbetekeréséről, zsályás cukorka szopogatásáról, zsályateás gargarizálásról, illetve a C-vitaminról sem. Ez utóbbi már csepp formájában is kapható, így csecsemők részére is könnyen adagolható.

Forráswww.webbeteg.hu

Powered by WordPress | Download Free WordPress Themes | Thanks to Themes Gallery, Premium Free WordPress Themes and Free Premium WordPress Themes